De Lions Club Goeree-Overflakkee is gecharterd in 1957 en dus één van de oudste clubs van Nederland. Thans zijn er 34 leden. Met diverse projecten en acties worden de doelstellingen van de club nagestreefd. Naast algemene doelen kent de club twee meer specifieke doelen die ondergebracht zijn in stichtingen:

De Stichting Vakantiewoning

Deze stichting exploiteert een vakantiewoning "Leeuw-Inn" in het Noordzeepark in Ouddorp. Hierdoor is het mogelijk dat minder validen tegen sterk gereduceerde prijs van een goede en goed verzorgde vakantie kunnen genieten, samen met hun vaste verzorger. Boek nu een vakantie met Rust natuur en ruimte.

De Stichting Paul van Hessenfonds

Deze stichting heeft als doelstelling het mogelijk maken, opzetten van en stimuleren  van sociaal-culturele en educatieve activiteiten ten bate van de bewoners van Goeree-Overflakkee. De Stichting streeft daarbij naar een evenwichtige verdeling van deze activiteiten over alle culturele uitingen. Verder is er een voorkeur voor ondersteuning van actieve kunstbeoefening, of althans actieve bijdrage daaraan.

De bijeenkomsten vinden plaats in De Gouden Leeuw in Goedereede elke tweede woensdag van de maand van 18:00 uur tot 21:00 uuur