25/11/2020

Eloïse van Hoven van Cns “Zomerland” te Stellendam is door een deskundige vakjury gekozen als district winnares van de Peace Poster Contest 2020-2021, een tekenwedstijd van de Lions Clubs International die dit jaar "Elkaar helpen geeft vrede" als thema had. De publieksprijs van Goeree Overflakkee ging naar Marith Orgers van Obs “De Inktvis.

Wereldwijd doen elk jaar zo’n 500.000 kinderen tussen 11 en 13 jaar. mee in ca. 190 landen. Voor het eerst deden ook basisscholen op Goeree Overflakkee mee met de tekenwedstrijd.De tekening van Eloïse maakt kans om eind dit jaar als Nederlandse winnaar uit de bus te komen en dingt vervolgens net als de andere nationale winnaars mee naar de hoofdprijs van $5000,- plus een reis naar New York en het VN-hoofdkwartier.

Op donderdag 19 november 2020 werd Eloïse op school in het zonnetje gezet door de district gouverneur en ontving zij van hem een fraaie Award en een bijzondere Lions-speld.

De jury oordeelde: "Vooral de symboliek van haar poster spreekt ons zeer aan. De bruine en witte hand, als teken van samenwerking, vertrouwen en respect naar elkaar. De kleurrijke vlaggen die deze gedachte over heel de wereld uitdragen en dan de vredes-symbolen en duiven ter ondersteuning.

De winnaar van de Lions Club “publieksprijs” werd op 20 november op haar school de “ De Inktvis” eveneens extra in het zonnetje gezet Zij ontving van de Club coördinator, Jo Vreuls, ook een speciale Award en een tekenset met acrylverf, kwasten mengpaneel, en een hartvormig tekendoek.

In de komende weken zal getracht worden een virtuele tentoonstelling in het gemeentehuis van Middelharnis te organiseren van een selectie van alle ingeleverde tekeningen. Daarna gaan alle tekeningen 98 in totaal weer retour naar hun maker.